Han installerte AI for moro skuld – no tener han pengar på å oversjå kundar

Det byrja med ein regnversdag i Bodø. Ein mann, høgt utdanna i å gløyme passord, fann ei lenkje til ein AI-plattform medan han eigentleg skulle sjekke vêrmeldinga. Han trykte på “Installér” fordi han trudde det var ein app for fuglekvitter. Tre månader seinare hadde han ein fullt operativ chatbot som selde digitale fuglekurs med 98% kundetilfredsheit. Han svarar ikkje på meldingar sjølv, men boten gjer det – på seks språk.

I Trondheim prøvde ein lokal entreprenør å bruke AI til å generere tekst til ein brosjyre om røyrleggartenesta si. AI-en skreiv ei novelle om vassrøyr og livsval. Han la det ut som marknadsføring. Resultatet? 15 nye kundar, to av dei frå Danmark. Ingen las brosjyren, men alle likte bileta, som òg var AI-genererte. Han har sidan slutta å skrive noko sjølv.

Ein lærar i Ålesund starta å bruke ChatGPT til å rette stiloppgåver. AI-en utvikla ein særegen smak for norrøn poesi og begynte å gi høge karakterar til elevar som skreiv i verseform. Etter ein foreldrereaksjon oppretta læraren ei teneste: “Karakter-garanti med AI-korrektur”. Den vert no brukt av tre skular i fylket. Læraren sjølv har begynt å skrive noveller i fritida, som AI hjelper han med å avslutte.

I Stavanger testa ein kaffeseljar ein AI som skulle analysere kundar sine bestillingar for å anbefale ny smak. AI-en foreslo ein blanding av kardemomme og dill. Den vart ein viral hit. Kaffebaren sel no “Algokopp #2” som sin signaturdrikk, og har fått førespurnad frå Japan om franchise. Seljaren sjølv likar ikkje kaffi, men har starta podkast om AI og urter.

Haugesund brukte ein pensjonert kokk AI til å lage vekemenyar for familiar med matallergiar. Plattformen hans, “MatBot”, vart først brukt av naboen. No har han over 9 000 abonnentar, inkludert tre kommunar. AI-en tek høgde for alt frå gluten til personleg preferanse for brunost. Kokken sjølv et stort sett pølse med lompe, men seier AI har revolusjonert middagen i andre hushaldningar.

Denne utviklinga har gjort AI til meir enn eit verktøy – det er no ein medgrunnleggjar i stadig fleire småbedrifter. Frå chatbotar til algoritmiske kaffiblandingar, nordmenn tener pengar på teknologi dei eigentleg installerte for å teste ein internettmyte.

Og dette er ikkje hypotetisk. Ifølgje rapportar frå PwC og DNB nyttar meir enn 46% av norske småbedrifter no AI i minst eitt ledd av verksemda. Generative verktøy som OpenAI, Midjourney og Claude blir integrerte i alt frå kundebehandling til visuell profilering. Tal frå SINTEF viser at bedrifter med AI-integrasjon har høgare vekstrate enn gjennomsnittet i privat sektor.

Så kva ventar du på? Din neste forretningsidé kan liggje i ein tilfeldig plugin. Du treng ikkje skjøne API-ar – du treng berre trykkje "Installer", ta ein kopp te, og håpe AI-en ikkje startar bandkarriere i bakgrunnen. Eller kanskje han gjer nettopp det – og du får royalty.

Publisert av Deus.no – Plattform for innsikt i kunstig intelligens, teknologi og digital verdiskaping.